- Szybsze bicie serca – kariera w branży mody – Anna Wrońska“To co przyciąga do pracy w tym sektorze to różnorodność. To, że jak pracuje się w modzie to jest się wiecznie młodym. Wiek tu nie ma znaczenia, tu jest miejsce dla każdego i właściwie dla dowolnego zawodu.” “Warto odpowiedzieć sobie … Czytaj dalej Szybsze bicie serca – kariera w branży mody – Anna Wrońska
- Zażegnać kryzys klimatyczny- dekarbonizacja branży mody – Anna Miazga Accenture“Obecny rozwój branży doprowadzi nas do podwojenia ilości produkowanych ubrań do 2050 roku, przy obecnych metodach produkcji przełoży się to na równie silny wzrost emisji dwutlenku węgla”.“Bez intensywnych inwestycji w nowoczesne technologie i zmianę modelu biznesowego to się nie zmieni. Dzisiaj już mamy … Czytaj dalej Zażegnać kryzys klimatyczny- dekarbonizacja branży mody – Anna Miazga Accenture
- Katarzyna Daniłko Pani od Jakości – co wiemy o jakości ubrań“W latach 90-tych zachłysnęliśmy się konsumpcją. Chcieliśmy kupować dużo i często. Dla wielu z nas jakość to ciągle jest logo, polecenie przez popularnego influencera. Ciągle tej jakości się jeszcze uczymy.” “W przypadku żywności przeszliśmy taką transformację, do zmiany zmotywowało nas nasze zdrowie … Czytaj dalej Katarzyna Daniłko Pani od Jakości – co wiemy o jakości ubrań
- Zuzanna Krzątała Vogue Polska – ewolucja magazynów mody“Moda zrównoważona wychodzi z lasu (takiej sztampowej prezentacji). Zrzuca poncho, szydełkowy babciny szal, rozpuszcza warkocze. Może być seksowna, biurowa, klubowa, kanapowo-leginsowa!” “Nie może być konsumpcji bez kontroli, jak z jedzeniem.To tak jakbyś jadła chips za chipsem, nie czując smaku, ani … Czytaj dalej Zuzanna Krzątała Vogue Polska – ewolucja magazynów mody
- Global Fashion Summit dzień 2 – Chcemy produkować więcej ubrań, ale w zgodzie z naturąSłyszymy z ust liderów firm odzieżowych i obuwniczych. Czy to jest możliwe bez zmiany modelu mody? Drugi dzień konferencji rozpoczął się mocnym wejściem. Otworzyli go przedstawiciele liderów branży. Oscar Garcia Macerias – CEO Inditex oraz Noel Kinder – Chief Sustainability … Czytaj dalej Global Fashion Summit dzień 2 – Chcemy produkować więcej ubrań, ale w zgodzie z naturą
- Global Fashion Summit dzień 1 – Luksus nie czuje się wywołany do tablicyAmbition to action to motto tegorocznej edycji Global Fashion Summit w Kopenhadze, na którą zjeżdżają przedstawiciele większości dużych firm branży odzieżowej i obuwniczej. To już kolejna edycja tej imprezy, więc konkrety są ważniejsze niż deklaracje. Motto zobowiązuje. Nie dziwi, więc … Czytaj dalej Global Fashion Summit dzień 1 – Luksus nie czuje się wywołany do tablicy
- Geopolityczny wymiar modySzef Marc O’Polo dla Financial Times mówi, że już od 2021 roku dla wybranych modeli ubrań firma rozpoczęła przenoszenie produkcji z Chin do Turcji i Portugalii. Podobne głosy słychać od przedstawicieli innych marek odzieżowych, jak ostatnio Mango, Dr Martens, czy … Czytaj dalej Geopolityczny wymiar mody
- Fashion trips – Japonia cz.2Tokio zaskakuje rozmiarem. To nie miasto, a prefektura łącząca 23 okręgi z populacją blisko 14 mln ludzi. To ogromne zaludnienie i różnorodność, w tym jednym z najbogatszych krajów na świecie. Metropolia, która pozwala przyjrzeć się jak zmieniła się moda w … Czytaj dalej Fashion trips – Japonia cz.2
- Fashion trips – Japonia – cz.1Świątynie handlu i luksusu obok świątyń shintō – Ikony współczesnej mody i inne spojrzenie na fast fashion – Kolorowy streetwear i ścisły formal wear. Japońska moda stanowi tygiel, który trudno zaszufladkować. Zapraszam na modową podróż do kraju kwitnącej wiśni. Japonia … Czytaj dalej Fashion trips – Japonia – cz.1
- Zaangażowany społecznie pokaz mody, którego ‘nie było’. Jak The Yes Men biorą na celownik branżę mody.16 stycznia 17:30 – Mitte modna dzielnica Berlina. Za chwilę zacznie się pokaz mody w ramach Berlin Fashion Week. Tłum ultra-orginalnie ubranych ludzi czeka na pokaz giganta odzieży sportowej i lifestyle. Adidas ma pokazać kolekcję Reality Wear. Zapowiedź mówi o … Czytaj dalej Zaangażowany społecznie pokaz mody, którego ‘nie było’. Jak The Yes Men biorą na celownik branżę mody.
- Agnieszka Oleksyn-Wajda – regulacje w branży mody – co się zmieni?Sztandarowym hasłem strategii Unii Europejskiej dla branży tekstylnej jest, to żeby „szybka moda wyszła z mody” do 2030 roku. Co do zasady, to są dwa najbliższe lata. Bardzo intensywne lata pracy, zarówno legislatora jak i branży, aby wypracować rozwiązania dla … Czytaj dalej Agnieszka Oleksyn-Wajda – regulacje w branży mody – co się zmieni?
- Ewa Janczukowicz-Cichosz – jak wygląda zrównoważona moda w LPP – nowe materiały, recykling, zielona energia, partnerstwa.Ubrania Eco-aware stanowią dzisiaj 26% kolekcji naszych marek. Produkty te są wykonane z bardziej przyjaznych środowisku materiałów, co powoduje, że ich koszt jest wyższy. Aby oferować je w atrakcyjnej cenie dla klientów robimy to kosztem naszej marży. Regulacje ustawią rynek. … Czytaj dalej Ewa Janczukowicz-Cichosz – jak wygląda zrównoważona moda w LPP – nowe materiały, recykling, zielona energia, partnerstwa.
- Ekologiczne buty – bieg do cyrkularnościRuszył wyścig po najbardziej ekologiczne buty. Wiele marek wprowadza coraz bardziej innowacyjne modele, które łączy jeden wspólny cel – ograniczenie wpływu na środowisko. W ciągu ostatnich miesięcy widzieliśmy wiele innowacji w branży obuwniczej, które przed wszystkim pokazują to czym może … Czytaj dalej Ekologiczne buty – bieg do cyrkularności
- prof. Bolesław Rok- ekologia i biznes – czy to się da pogodzić?Dla wielu prezesów koniec miesiąca jest ważniejszy niż koniec świata, słyszę od moich studentów (..) Najłatwiej przyjmować jest cele klimatyczne na 2050 rok bo wtedy, ktoś inny będzie w zarządzie i martwił się ich realizacją. Nie jesteśmy w stanie sobie … Czytaj dalej prof. Bolesław Rok- ekologia i biznes – czy to się da pogodzić?
- Beata Wilczek Unfolding Strategies – NFT to przyszłość mody“Marki modowe już dzisiaj zarabiają na NFTs i modzie cyfrowej. Moda odzwierciedla ducha czasów, wiec moda cyfrowa będzie taką samą częścią naszego życia jak postępująca cyfryzacja naszej rzeczywistości w innych obszarach” Beata Wilczek – Założycielka Unfolding Strategies | Head of Impact THE DEMATERIALISED … Czytaj dalej Beata Wilczek Unfolding Strategies – NFT to przyszłość mody
- Ile ekologii jest w “Eco” oznaczeniachGdy w 2018 marka ogłosiła nową linię Eco produktów to wzbudzało powszechne uznanie. “Nareszcie” słyszeliśmy od Eco-influencerów. “Najwyższy czas” od aktywistów. Hasła Eco wzbudzały zainteresowanie wśród konsumentów. Dopiero uczyli się czym jest ekologia w modzie i dlaczego to jest tak … Czytaj dalej Ile ekologii jest w “Eco” oznaczeniach
- Copenhagen Fashion Summit cz.2 – 8 years to go…Mamy jeszcze 8 lat, brzmi hasło w Operze w Kopenhadze, gdzie trwał drugi dzień konferencji Copenhagen Fashion Summit. To 8 lat aby zmniejszyć poziom emisji CO2, które pozwolą zatrzymać globalne ocieplenie na poziomie 1.5 stopni Celsjusza zgodnie z porozumieniem paryskim. … Czytaj dalej Copenhagen Fashion Summit cz.2 – 8 years to go…
- Copenhagen Fashion Summit cz. 1 – Make it a little better is no longer an optionZniecierpliwienie. To główny wydźwięk z pierwszego dnia Global Fashion Summit, który właśnie trwa w Kopenhadze. Po 2 latach przerwy, najważniejsze na świecie wydarzenie dla zrównoważonej mody w pełni powróciło do stolicy Danii. I już od pierwszych wystąpień widać, że zarówno … Czytaj dalej Copenhagen Fashion Summit cz. 1 – Make it a little better is no longer an option
- Przemek Feliga 4F, Zosia Zochniak Ubrania do Oddania – Cyrkularna moda w marce sportowejEkologia nie jest trendem. To już tak zwany must-have, a gospodarka obiegu zamkniętego to coś, czego klienci będą wymagać od każdej branży. Przemek Feliga ESG Project Managerem w 4F Nie ma bardziej ekologicznej mody niż ta, która została już wyprodukowana. … Czytaj dalej Przemek Feliga 4F, Zosia Zochniak Ubrania do Oddania – Cyrkularna moda w marce sportowej
- Podsumowanie 2021 roku w modzie z Ulą Wiszowatą Fashion BiznesTo był przede wszystkim rok kobiet w Polsce, także w branży odzieżowej. Kolejnym ważnym obszarem jest konsolidacja branży i akwizycje, zmiany zachodzące na rynku wydawniczym oraz te w obszarze ekologii. W kolejnym roku myślę nadal będzie towarzyszyć nam niepewność, ale … Czytaj dalej Podsumowanie 2021 roku w modzie z Ulą Wiszowatą Fashion Biznes
- Rafał Gruszkiewicz Reserved – Zrozumieć generację ZAutentyczność jest słowem-kluczem całej generacji Z (..) Jeśli chodzi o komunikację to bycie transparentnym w dzisiejszych czasach jest podstawą. Bez tego nie widzę dialogu z naszym klientem. Rafał Gruszkiewicz Kierownik ds. komunikacji Digital & PR – Reserved Rafał Gruszkiewicz jest … Czytaj dalej Rafał Gruszkiewicz Reserved – Zrozumieć generację Z
- Karina Sobiś E-Garderobe – wraca moda na wypożyczanieW pandemii kobiety miały czas, aby zastanowić się, ile ubrań mamy w domu, ile z tych rzeczy zakładamy, a ile z nich wisi w szafach nienoszone oraz ile wynosi rzeczywisty koszt użytkowania tych rzeczy Karina Sobiś Założycielka E-Garderbe Karina jest … Czytaj dalej Karina Sobiś E-Garderobe – wraca moda na wypożyczanie
- Monika Kapłan This Is Commitment – od Kendall Jenner do jogi, jak tworzyć markę z wartościamiMoją bolączką jest to co konsumenci kupują, jak często i z jaką świadomością. Sumienie i rynek oczekuje od nas pewnego stanowiska w kwestiach środowiska i my to stanowisko musimy artykułować. Monika Kapłan – właścicielka marki This Is Commitment Monika Kapłan, … Czytaj dalej Monika Kapłan This Is Commitment – od Kendall Jenner do jogi, jak tworzyć markę z wartościami
- Martyna Zastawna WoshWosh – porozmawiajmy o butach – pomysł na odnawianie obuwia który zaskoczyłCoraz częściej na etapie projektowania i produkcji obuwia zwraca się uwagę, aby użyć lepszych materiałów i ograniczyć negatywny wpływ na środowisko, ale jeszcze nie na to, aby buty łatwiej naprawiać (..) W pierwszym miesiącu zamiast 10 par trafiło do nas … Czytaj dalej Martyna Zastawna WoshWosh – porozmawiajmy o butach – pomysł na odnawianie obuwia który zaskoczył
- Ewelina Antonowicz – Jak młode pokolenie zmienia modę: od aktywizmu do startupuŻyjemy w czasach w których aktywizm można wyrażać naprawdę na wiele różnych sposobów (..) Moda teraz znajduje się na rozdrożu, gdzie jedna droga prowadzi do realizowanego na dużą skalę postępowania w kierunku zrównoważonego rozwoju, a druga – niestety tak samo … Czytaj dalej Ewelina Antonowicz – Jak młode pokolenie zmienia modę: od aktywizmu do startupu
- Marta Karwacka – CSR, zrównoważony rozwój – najmodniejsze słowa w modzieWiele firm nadal czeka, aż będą musiały wprowadzić konkretne działania. W 2019 roku w Unii Europejskiej został zaprezentowany Nowy Zielony Ład i teraz jesteśmy w takim momencie, że regularnie będą pojawiały się różne strategie, które będą dotyczyły również branży tekstylnej. … Czytaj dalej Marta Karwacka – CSR, zrównoważony rozwój – najmodniejsze słowa w modzie
- Zosia Zochniak Ubrania do oddania – Chcemy posprzątać odpady tekstylne w Warszawie, a później w kolejnych miastachDo 2025 roku musimy w Polsce wprowadzić selektywne sortowanie odpadów tekstylnych zgodnie z dyrektywą Komisji Europejskiej. Rozmawiamy o zasadach współpracy z miastem Warszawa. Ta zmiana wymaga transparentności, technologii i edukacji konsumentów. mówi Zosia Zochniak współzałożycielka Ubrania do oddania. Zosia nie … Czytaj dalej Zosia Zochniak Ubrania do oddania – Chcemy posprzątać odpady tekstylne w Warszawie, a później w kolejnych miastach
- Anna Jurgaś Stylespot.pl – konsultacja ze stylistą powinna być dla każdegoZnowu będziemy się stroić, to jest część naszej osobowości, jakiejś formy człowieczeństwa. Mam nadzieję, że będziemy to robić dużo bardziej odpowiedzialnie. mówi Anna Jurgaś współzałożycielka Stylespot.pl Ania z modą związana jest całe zawodowe życie. Zawsze blisko trendów, stylu i inspiracji. … Czytaj dalej Anna Jurgaś Stylespot.pl – konsultacja ze stylistą powinna być dla każdego
- Michał Rejent PLNY LALA – subkultury i muzyka w modzie i czy Supreme się dobrze sprzedałDzisiaj wokół artysty i jego wizerunku scenicznego można wykreować takie zainteresowanie, że prawie każdy produkt może zmienić w złoto. Michał Rejent CEO – Heart On Fire™ / PLNY LALA Michał jest skateboarderem, jednym z pierwszych w Polsce. O subkulturach ma … Czytaj dalej Michał Rejent PLNY LALA – subkultury i muzyka w modzie i czy Supreme się dobrze sprzedał
- Piotr Czaykowski Chilli Models – jak zmienia się modelingTo zawód, który jak magnes przyciąga młode osoby, rosnącej popularności niewątpliwie pomógł też program Top Model. Jak zatem pandemia wpłynęła na sposób działania tej branży. Jaki wpływ mają popularyzujące się wirtualne pokazy czy rozwój eCommerce. Wreszcie czy zmienią się standardy … Czytaj dalej Piotr Czaykowski Chilli Models – jak zmienia się modeling
- Francois Souchet Ellen MacArthur Foundation – musimy zmienić sposób projektowania ubrańZ Francois Souchet poznaliśmy się na pierwszej konferencji Vogue Enivromental Fashion Summit, gdzie w ramach panelu, który prowadziłem, rozmawialiśmy o wyzwaniach gospodarki obiegu zamkniętego w branży mody i wpływu pandemii na działania firm w tym zakresie. Francois w Ellen MacArthur … Czytaj dalej Francois Souchet Ellen MacArthur Foundation – musimy zmienić sposób projektowania ubrań
- Tomasz Czarnecki Local Heroes – streetwear się nie kończyChcemy być międzynarodową marką streetwearową. Obecnie jesteśmy już w czterdziestu punktach sprzedaży na świecie online i za chwilę będziemy w stu punktach fizycznych, w przyszłym roku wchodzimy do sieci Galerie Lafayette Tomasz Czarnecki CEO firmy Tomasz przygodę z modą zaczął … Czytaj dalej Tomasz Czarnecki Local Heroes – streetwear się nie kończy
- Upcycling – rosnący trend dla zrównoważonej mody.Na świecie co roku produkowanych jest około 80 mld sztuk ubrań (wg. London Sustainability Exchange) to oznacza średnio 11 sztuk nowej odzieży dla każdej osoby na Ziemi. Każdego roku, a szafy mamy pełne! Równocześnie na wysypiskach śmieci czy w spalarniach … Czytaj dalej Upcycling – rosnący trend dla zrównoważonej mody.
- Marki modowe angażują się w tematy społeczneOstatnie tygodnie pokazały bardzo wiele przykładów, gdzie firmy modowe odważnie komunikują treści ważne społecznie. To znak czasów, otaczającego nasz świata? Czy też zaangażowanie społeczne marek modowych staje się częścią ewolucji brandu, niezbądną koniecznością dla firm, aby być bliżej klientów i … Czytaj dalej Marki modowe angażują się w tematy społeczne
- Czas na prawa pracownikaNa wakacjach nie myślimy o pracy, ale tylko rzetelna płaca pozwoli myśleć o wakacjach. Sektor odzieżowy ma tu sporo do zrobienia. Wg badania marki Able w ramach akcji #LowestWageChallenge tylko 2% pracowników fabryk w branży odzieżowej na świecie otrzymuje wynagrodzenie … Czytaj dalej Czas na prawa pracownika
- Moda na zamówienieNa świecie są tony ubrań, których nikt nie potrzebuje. To koszt dla firm, środowiska i konsumentów. Firmy najpierw planują, następnie projektują, później produkują i próbują sprzedać. Często planują i produkują za dużo. A gdyby tak zmienić ten model? Przez okres … Czytaj dalej Moda na zamówienie
- Czy jesteśmy gotowi na cyfrową modęWłaśnie wykonaliśmy skok w cyfrowym rozwoju, którego długość zmierzymy za kilka miesięcy. Przyzwyczailiśmy się do pracy zdalnej, ze znajomymi spotykamy się wirtualnie, życie staje się cyfrowe, nowe. Nic dziwnego, że zakupy ubrań też tak robimy. Bez maski, z dostępem 24h … Czytaj dalej Czy jesteśmy gotowi na cyfrową modę
- Co czeka sklepy fizyczneW Chinach flagowy sklep Hermès tuż po otwarciu po przerwie jednego dnia sprzedał za 2.7m$, cóż Hermès jest jeden i niepowtarzalny, a co z resztą sklepów? Od kilu tygodni kupujemy ubrania i obuwie tylko online. Część konsumentów wstrzymuje się z … Czytaj dalej Co czeka sklepy fizyczne
- Konsumenci i moda po koronieKryzys gospodarczy czy kryzys wartości. Dla branży modowej ten kryzys zaczął się szokiem podażowym pokazującym wrażliwość złożonego łańcucha dostaw charakterystycznego dla współczesnego modelu produkcji odzieży i obuwia, najpierw była wstrzymana produkcja i opóźnione dostawy z Azji, następnie przez świat przelała … Czytaj dalej Konsumenci i moda po koronie
- Ubranie po domuKwarantanna to ciekawy czas. Nasz regularny outfit ląduje w szafie i z kolejnym dniem odcięcia zapominamy trochę, ile i gdzie mamy te wszystkie garnitury, garsonki, suknie i koszule, oxfordy i szpilki. Nie myślimy co do czego pasuje i czy jeszcze … Czytaj dalej Ubranie po domu
- Czy ekologia jest w modzie – raportBranża modowa w Polsce nie kojarzy się z negatywnym wpływem na środowisko, a brak odpowiedniej wiedzy utrudnia konsumentom wskazanie konkretnych działań oczekiwanych ze strony firm. Zarówno konsumenci jak i firmy odzieżowe muszą wprowadzić wiele zmian, aby realizować zasady zrównoważonej mody. … Czytaj dalej Czy ekologia jest w modzie – raport